ravan

ازدواج از دو شهر از نظر روانشناسی

کلینیک روان‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته مشغول به پاسخگویی، نوبت‌دهی و مشاوره می‌باشد.
ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی

ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی خوب است یا بد؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی درست است یا خیر؟ زیرا طبیعتا آشنایی و گذراندن وقت با فردی که در شهری دیگر از آدمی زندگی می کند بسیار سخت تر از سایر روابط می باشد.
از آن جهت که ازدواج مقوله ای مهم بوده و نیاز است طرفین با شناخت کافی با یکدیگر ازدواج کنند، قصد داریم در خصوص ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی صحبت کنیم.

ازدواج از دو شهر مختلف

برخی افراد جهت شناخت بهتر یکدیگر از طریق فضای مجازی اقدام می کنند و بر این باور هستند که تنها ارتباطی که در فضای مجازی با هم دارند می تواند مسبب ازدواج شود.
در حالی که بسیار مهم است پیش از ازدواج، زن و مرد با یکدیگر معاشرت کرده تا با خصوصیات اخلاقی یکدیگر در موقعیت های متعدد و..آشنا شوند.
در ادامه نیز قصد داریم به این اشاره کنیم که آیا ازدواج از دو شهر از نظر روانشناسی موفق خواهد بود یا خیر؟
ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی

ازدواج از دو شهر از نظر روانشناسی موفق خواهد بود؟

مسلما تفاهمات فرهنگی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر موفق بودن ازدواج داشته باشد. زمانی که زن و مرد آداب و رسوم یکدیگر را به خوبی شناخته و در می یابند که در موقعیت های گوناگون چه نوع سبک زندگی و رفتار دارند نیز می توانند آمادگی بیشتری برای ازدواج داشته باشند.
لذا در ازدواج از دو شهر از نظر روانشناسی ممکن است طرفین از نظر فرهنگی، طرز فکر و رفتار، آداب و رسوم و..با یکدیگر متفاوت باشند که این نیز می تواند تاثیر بسیاری بر نتیجه این ازدواج داشته باشد چرا که در صورت تفاوت، لازم است طرفین از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گردند.
چنانچه به سبب دوری از فرد مورد نظر، ممکن است طرفین به خوبی با یکدیگر آشنا نشوند و در دوران شناخت فرد و خانواده اش، نامزدی و عقد و..با میزان سختی بسیاری با یکدیگر ارتباط گیرند.
مهم است که:
  • زن و مرد شناخت خوبی از هم داشته باشند
  • مهارت های زندگی را بلد باشند
  • خصوصیات اخلاقی مشابهی داشته باشند و در صورت وجود اختلاف نظر به یکدیگر احترام بگذارند
  • به حواسته ها و نیازهای یکدیگر گوش داده و حفظ رابطه برایشان مهم باشد
  • و..
بنابراین مهم است که ابتدا به خوبی یکدیگر را شناخت و سپس با راهنمایی های روانشناس متخصص به تصمیم گیری نهایی پرداخت، چنانچه روانشناس هیچ دخالتی بر تصمیم طرفین نخواهد داشت و تنها با توجه به بررسی های لازم از شرایط زن و مرد، نکات مورد نیاز را ارائه می دهد.

ازدواج از دو شهر از نظر روانشناسی

چگونه از دو شهر یکدیگر را بشناسیم؟

از آنجا که در ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی نیاز است زن و مرد به خوبی نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند نیز در این بخش قصد داریم به راه هایی اشاره کنیم که زن و مرد بتوانند تا حدی با یکدیگر آشنا شوند.

1.قرار ملاقات تعیین کنید

درست است که زن و مرد از دو شهر مختلف هستند اما با این حال نیاز است که یکدیگر را به صورت حضوری ملاقات کنند تا بتوانند با خصوصیات اخلاقی یکدیگر، طرز برخورد با سایرین، نحوه پوشش در محیط و..آشنا شوند.
زن و مرد نباید تنها به حرف هایی که از سوی یکدیگر شنیده اند اکتفا کنند و باید با ملاقات حضوری از رفتارها و نوع شخصیت طرف مقابل به خوبی نسبت به شنیده های خود مطمئن شوند.
چنانچه وقتی زن و مرد نوع رفتار یکدیگر را در موقعیت های متعدد دیدند و رابطه شان به مرور زمان جدی تر از قبل شد نیز توصیه می گردد حتما والدین طرفین نیز با زن و مرد ملاقات داشته و به صورت حضوری با یکدیگر شناخت پیدا کنند.

2.شناخت اهداف

بسیار مهم است که با اهداف یکیدیگر آشنا شد. اینکه هدف فرد از ازدواج چیست؟ آینده را چگونه دیده و چه برنامه هایی برای آن دارد؟ مهم است که به نحوه رفتار و عملکرد فرد توجه شد، آیا رفتارها با گفته ها برابر هستند؟
زن و مرد باید در خصوص نیازها و انتظاراشان در آینده با یکدیگر صحبت کنند بنابراین نیاز است در خصوص هر نوع مسأله مهمی حتی نظرات فرد در خصوص رابطه جنسی در آینده و فرزندآوری، علاقمندی وی در تفریح و..بحث و گفتگو نمود.
به طور کل توصیه می شود:
از جزئیاتی که تصور می کنید شاید مهم نباشند و مسخره به نظر بیایند صحبت کنید، فرضا زن و مرد در کدام شهر زندگی خواهند کرد؟ در چه روزهایی علاقمند به وقت گذرانی با دوستانشان و..هستند؟ و..
ازدواج از دو شهر از نظر روانشناسی به مانند زن و مردی که در یک شهر زندگی می کنند بسیار مهم می باشد و چه بسا سخت تر.

3.مراجعه به روانشناس

با مراجعه به مشاور روانشناس می توان به شناخت خوبی از خصوصیات اخلاقی یکدیگر رسید حتی اگر طرف مقابل با برخی رفتارها خصوصیات اخلاقی منفی خود را پنهان می سازند و..
ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی

4.توجه به قابل اطمینان بودن

آیا به فرد مورد نظر اعتماد دارید؟ اگر بله چرا؟ چه چیزی باعث شده به فردی که تا به حال ندیده اید اعتماد داشته باشید؟ و..سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید و به خوبی دریابید که آیا می توانید با فردی که در شهر یا کشوری دیگر زندگی می کند ازدواج کرده و به او اعتماد کنید؟
اگر فرد را تا به حال ندیده اید آیا مطمئن هستید که واقعا قصد جدی ای داشته و یا هویت خود را به دروغ نشان نداده است؟
سعی کنید پیش از جدی شدن رابطه نیز حتما با مشاور روانشناس در این زمینه مشورت کنید تا از اتفاقات احتمالی جلوگیری کنید.

5.صحبت درباره آینده

در خصوص ازدواج از دوشهر از نظر روانشناسی باید بیان داریم..
درباره آینده با یکدیگر صحبت کنید..آیا اهداف مشابهی دارید؟ فرد مقابل آینده و زندگی مشترک با شما را چگونه تصور کرده و چه خواسته هایی از شما دارد؟
اگر با پرسش این سوال، پاسخ هیچ دریافت کردید بهتر است با دقت بیشتری رابطه تان را ادامه دهید زیرا طبیعتا هر فردی که قصد ازدواج با دیگری را داشته باشد انتظارات، ملاک های رفتاری، اخلاقی و..خاصی را از همسر آینده اش حواهد داشت.
لذا اگر قصد دارید از نکات تخصصی بیشتری بهره مند گشته و از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گردید با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *