ravan

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟

کلینیک روان‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته مشغول به پاسخگویی، نوبت‌دهی و مشاوره می‌باشد.
آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟

کمتر فردی پیدا می شود که با خیانت فرد مقابل خود مشکلی نداشته باشد. خیانت باعث از بین رفتن احساسات و کمرنگ شدن روابط در یک رابطه می باشد به همین علت است که اکثر افراد در مقابل خیانت سکوت نمی کنند و سعی در اتمام رابطه خود دارند. اما برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که آیا باید به کسی که خیانت کرده است فرصت داد؟

بسیار زیاد در اطرافمان این سوال را می شنویم که ببخشیم یا خیر؟! آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟ آیا دیگر خیانت خود را تکرار نمی کند؟ آیا رابطه مانند پیش از فهمیدن خیانت فرد مقابل می شود؟ تمامی این سوالت پس از دیدن خیانت از جانب فرد مقابل به سراغ مان می آید که جویای پاسخ تمامی این سوالات می شویم.

در مورد بخشش در برابر خیانت نظر های متفاوتی وجود دارد ، امام مهم ترین موضوعی که ذهن افراد را درگیر می کند این است که آیا بخشیدن خیانت به منزله فرصت دوباره برای خیانتکار برای انجام خطای مجدد می باشد؟

برای پاسخ به سوال آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟ و تمامی سوالات دیگر باید مواردی مورد بررسی قرار گیرد برای بررسی این موارد با این مقاله همراه باشید.

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟

در چه صورت می توان به فرد خیانتکار فرصت دوباره داد؟

همان طور که گفته شد خیانت یک عمل نابخشودنی است که ضربه بسیار محکمی به احساسات فردی که به آن خیانت شده وارد می کند. به همین علت سوالاتی از قبیل آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟ برای آن فرد پیش می آید. برخی از افراد این عمل را به هیچ وجه نمی بخشند و از آن نمی گذرند اما برخی دیگر اگر اطمینان حاصل کنند که فرد خیانتکار پشیمان است و دیگر عمل خیانت را انجام نمی دهد بنا به دلایلی تصمیم به بخشیدن و دادن فرصت مجدد به فرد خیانتکار را می گیرند. بهم همین علت باید شرایط دادن فرصت مجدد را بررسی نمود.

  1. فرد خیانتکار کاملا نادم و از عمل خود پشیمان باشد
  2. جبران خرد شدن احساسات فردی که مورد خیانت قرار گرفته
  3. بازنگری و عدم انجام اتفاقات گذشته و اصلاح ضعف های رابطه
  4. بررسی مشکلات شخصی و شخصیتی طرفین
  5. به دست آوردن دوباره اعتماد فرد قربانی با گذشت زمان و عدم تکرار اشتباهات
  6. ریشه یابی مشکلات و یافتن دلیل خیانت فرد خیانتکار و اصلاح مشکلات
  7. ببخش کامل فرد آسیب دیده
  8. گفت و گو در مورد اتفاقات پیش آمده ئ سعی در اصلاح آن
  9. توجه و احترام به درخواست های فرد قربانی
  10. تلاش برای بالا بردن اعتماد به نفس فرد آسیب دیده از خیانت

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟

جلب اعتماد مجدد فردی که به آن خیانت شده است

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟ در صورت جلب اعتماد و عدم تکرار اشتباهات گذشته در طول زمان بله می توان به فرد خیانتکار یک فرصت مجدد داد. اما لازم به ذکر است که فرد آسیب دیده باید به طور کامل و قلبا فرد خیانتکار را ببخشد تا بتواند مجدد به آن اعتماد کند. زیرا داشتن اعتماد در رابطه یکی از اصل های مهم یک رابطه سالم است.

چگونه بعد از خیانت اعتماد کنیم؟

اعتماد مجدد بسیار در رابطه پس از خیانت اهمیت دارد. بنابراین در صورت نادم بودن فرد خیانتکار و با صبر و گفت و گو می توانید در طول زمان اعتماد از دست رفته خود را باز گردانید. اما باید در نظر داشته باشید که برای اعتماد کردن باید در ابتدا به باور قلبی برسید که فرد مقابلتان دیگر خیانت خود را تکرار نمی کند.

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟

چگونه خیانت را ببخشیم؟

همان طور که در پاسخ سوال آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟ گفته شد اگر فرد خیانتکار کاملا از کار خود پشیمان باشد و به شما قطعیت بدهد که دیگر اشتباه اش را تکرار نمی کند می توانید به دادن فرصت مجدد برای ادامه رابطه تان فکر کنید. در ابتدا باید بتوانید فرد مقابل را از اعماق قلب خود ببخشید. زیرا در صورت عدم ببخش و تنها تصمیم برای دادن فرصت مجدد نمی توانید آرامش کافی در رابطه خود داشته باشید.

بنابراین در صورت تصمیم فرصت مجدد برای ادامه رابطه باید بتوانید در ابتدا ذهن خود را آماده نمایید. در ادامه باید بدانید بخشش به معنای تایید کار فرد مقابل نیست بلکه به معنای رها ساختن خود از بار سنگینی است که روی دوش شما قرار گرفته است. داشتن نفرت و خشم فقط منجر به دور شدن شما از اهداف شخصی تان می شود. بنابراین در صورت مشاهده پشیمانی در فرد مقابل سعی کنید تمرکز خود را بر روی رفع ضعف های رابطه تان قرار دهید و نه گذشته!

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟

برای جلوگیری از خیانت مجدد چه باید کرد؟

آیا باید به کسی که خیانت کرده فرصت داد؟ برای بررسی دقیق این موضوع می توانید به روانشناسان و مشاوران ماهر مراجعه نمایید و تمامی مشکلات و خلع های رابطه خود را با روانشناس خوب در میان بگذارید. همچنین برای ترمیم اعتماد به نفس و راهکار های جلوگیری از خیانت مجدد نیز مشاوره دریافت نمایید.

 

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *